Jak komunikować się kontekstowo poza Internetem? Musimy dowiedzieć się, czego potrzebują odbiorcy wiedząc, gdzie się w danym momencie znajdują, kiedy i co się wokół nich dzieje. Okoliczności, tak jak klienci, również są wielowymiarowe.

 

Poniższe 5 wymiarów w czasie i przestrzeni są czymś, co reklamodawcy muszą wziąć pod uwagę, jeżeli chcą skutecznie komunikować się z odbiorcami:

  1. Dzień tygodnia – Nasze potrzeby zmieniają się w zależności od dnia tygodnia. Idziemy do pracy, wracamy z niej, robimy zakupy, zaglądamy na siłownię lub do kina, odpoczywamy w parku. Reklamodawcy muszą odpowiednio do tego dostosować swój przekaz.
  2. Data – Tak, jak niedzielny poranek różni się od poniedziałkowego, tak samo różni się lutowa hibernacja od majowego pobudzenia. Marki muszą wziąć pod uwagę także różne święta.
  3. Godzina – Każdy podlega jakiejś rutynie. Przekaz reklamowy powinien podążać za rozkładem dnia odbiorców. Czy jest to pora lunchu czy wizyta w kinie, marki mogą się z nami komunikować w momencie podejmowania przez nas jakiejś decyzji.
  4. Lokalizacja – Nasz lokalizacja ma wpływ na nasze decyzje. To, gdzie jesteśmy, wpływa na to czego potrzebujemy. Powiadomienie o pobliskich miejscach wraz z odpowiednim komunikatem może mieć wpływ na nasz kolejny krok.
  5. Okoliczności – Zbieranie danych w czasie rzeczywistym i reagowanie na nie jest kluczem do sukcesu. Jeden przekaz będzie optymalny podczas słonecznej pogody, a inny podczas deszczu.

Zapisz się do Newslettera

Partnerzy