Branża retail, to obecnie jeden z szybciej zmieniających się sektorów gospodarki. Dynamiczny rozwój e-commerce, popularyzacja smartfonów jako narzędzia do szybkich zakupów online i ogólny szum informacyjny w przestrzeni miejskiej wymusza na sprzedawcach daleko idące wykorzystanie nowoczesnych technologii w celu zwrócenia uwagi potencjalnych klientów. W tym miejscu z pomocą przychodzą ekrany digital signage, oferujące niespotykaną do tej pory jakość obrazu i możliwości personalizacji wyświetlanych komunikatów.

Reklama podążająca, zaawansowana analityka, mapy ciepła czy audience measurement to tylko niektóre przykłady rozwiązań zmieniających ekrany w prawdziwe narzędzia do marketingu bezpośredniego. Koncepcja digital signage rozwijana przez Samsung to cały ekosystem, na który składają się ekrany, oprogramowanie do zarządzania nimi i urządzenia peryferyjne. Wykorzystanie czujników i sensorów pozwala m.in. na interakcję z klientem na wzór tej spotykanej w świecie wirtualnym. Na przykład, czujnik ruchu czy kamera pozwalają na wykrycie, kto znajduje się pobliżu ekranu i wyświetlenie spersonalizowanego komunikatu skierowanego do mężczyzny, kobiety czy osoby poniżej 30 roku życia. Ciekawym przykładem wykorzystania rozwiązań z obszaru digital signage jest tzw. „Triggering”. Kamera sprzężona z odpowiednim oprogramowaniem i systemem do zarządzania danymi, na bieżąco monitoruje i analizuje, z jakim produktem klient wszedł w interakcję. Pozwala to na automatyczne wyświetlanie na ekranie informacji na temat danego przedmiotu i zbieranie danych o zachowaniu klienta.

Dopełnieniem ekosystemu rozwiązań digital signage jest oprogramowanie Samsung MagicINFO do zarządzania treścią, która umożliwia wygodne tworzenie, planowanie i wprowadzanie treści w całej sieci urządzeń. Dzięki centralnemu sterowaniu, obsługa sklepu nie musi samodzielnie rozwieszać, a następnie usuwać papierowych plakatów i ulotek. System pomaga też w diagnozowaniu, zdalnym rozwiązywaniu problemów i obsłudze wszystkich urządzeń.

Skuteczność dotarcia z przekazem uzależniona jest także od umiejscowienia ekranów. Niezależnie czy mówimy tu o placówkach zlokalizowanych wewnątrz galerii handlowych czy o obiektach znajdujących się przy ulicy, zadaniem sprzedawców jest zainteresowanie osób, które mijają dany sklep. Ustawienie ekranów w oknach lub witrynach w znacznym stopniu przykuwa uwagę przechodniów. Takie rozwiązanie w połączeniu z np. z kamerami pozwala wyświetlać spersonalizowany przekaz, który dodatkowo zachęca do odwiedzenia placówki handlowej.

Firma Samsung od lat opracowuje ekrany digital signage, których budowa i parametry pozwalają na umiejscowienie ich w oknach wystawowych. Tego typu urządzenia, dzięki dużej jasności pozwalają przykładowo na wyświetlanie ruchomych reklam zza szyby w pełnym słońcu. W tym roku na targach ISE 2019 Samsung zaprezentował nową serię ekranów digital signage przeznaczoną do częściowej eksploatacji na zewnątrz. Seria OMN/OMN-D charakteryzuje się smukłą konstrukcją, wysoką jasnością ekranów dochodzącą do 5 000 nitów i wysokim współczynnikiem kontrastu wynoszącym 5 000:1. Istotny jest też sposób montażu ekranu, który może być postawiony czy podwieszony w zależności od dostępnej przestrzeni.

Dodatkowa zaletą serii OMN-D jest możliwość dwustronnego wyświetlania, co pozwala na pokazywanie treści jednocześnie od frontu jak i do wewnątrz sklepu, zwiększając tym samym możliwość promocji. Ciekawy rozwiązaniem jest także wbudowana sieć WiFi i jedne kabel zasilający oraz LAN, dzięki czemu otoczenie ekranu jest estetyczne, a zużycie energii mniejsze.

Na tegorocznych targach ISE 2019, Samsung zaprezentował rozwiązania, które staną się przyszłością rozwiązań digital signage. Ekrany QLED 8K zaoferują niespotykaną do tej pory jakość obrazu, a dzięki wykorzystaniu technologii poprawy rozdzielczości (upscalingu) opartej na algorytmach sztucznej inteligencji, treści w jakości Full HD i 4K będą wyglądały jeszcze lepiej. Pozwoli to m.in. na obniżenie kosztów związanych z prezentowaniem treści w niższej rozdzielczości, które na ekranach 8K automatycznie zyskają na jakości.

W tym miejscu warto wspomnieć też o rozwiązaniach LED i MicroLED, które dzięki modułowej konstrukcji mogą być wpasowane praktycznie w dowolną przestrzeń. Najciekawszym przykładem wykorzystania technologii MicroLED, jest zaprezentowany w tym roku na targach ISE 2019 wyświetlacz The Wall o rozdzielczości 8K, którego rozmiar można dowolnie kształtować w przedziale od 73 do aż 292 cali. To rozwiązania będzie przeznaczone przede wszystkim dla luksusowych sklepów i galerii handlowych, które szukają sposobu aby wyróżnić się na tle konkurencji.

Źródło: retailnet.pl

Zapisz się do Newslettera

Partnerzy