Jedna piąta klientów robi spontaniczne zakupy dzięki reklamie multimedialnej w formie digital signage, a 70 proc. zwraca uwagę na tę formę przekazu. Globalna wartość tego rynku w segmencie rośnie obecnie w tempie 7,4 proc. rocznie - wynika z badań Toshiby.

Na koniec 2023 roku rynek reklamy multimedialnej wyświetlanej na nośnikach cyfrowych ma osiągnąć wartość 32,84 miliardów dolarów - twierdzą z kolei eksperci firmy MarketsandMarkets. Zdaniem analityków, treści multimedialne są pięciokrotnie skuteczniejsze w przyciąganiu uwagi klientów i dziesięciokrotnie lepiej zapamiętywane, niż reklama statyczna, prezentowana np. na klasycznych nośnikach takich jak tzw. roll-upy czy papierowe plakaty. Z badań rynkowych wynika również, że elektroniczne reklamy umieszczane w sklepach mają podnosić sprzedaż promowanych produktów średnio o 32 proc.

Zgodnie z badaniem Kinetic Panel's, 44 proc. klientów deklaruje większą lojalność wobec marki, która w swoich punktach sprzedaży wykorzystuje spersonalizowane systemy reklamy w formie digital signage. Skuteczność reklamy tego rodzaju zależy od wielu czynników, takich jak czas, kolejność czy liczba powtórzeń reklamy na multimedialnym ekranie.

"Niezwykle ważna jest personalizacja treści w zależności od np. płci, wieku czy szczególnych cech odbiorcy. Dopasowując zawartość reklamy do osoby, która spogląda na monitor, czy innych specyficznych czynników, np. warunków pogodowych, zdecydowanie zwiększy się szansę na sprzedaż pokazywanego produktu czy usługi" - tłumaczy menedżer projektów biznesowych ViDiS SA Adam Kaczmarek.

Obecnie z formy komunikacji wizualnej digital signage korzystają zarówno galerie handlowe i punkty sprzedaży detalicznej oraz inne sektory szukające nowoczesnych metod efektywnego oraz dynamicznego przekazu. Multimedialne ekrany znaleźć można np. na dworcach i lotniskach, w hotelach i nieruchomościach komercyjnych, czy zakładach usługowych. Stają się elementem ekspozycji produktów i usług w czasie wydarzeń branżowych, konferencji czy targów.

Digital signage to systemy, które zdaniem ekspertów od marketingu cyfrowego pozwalają wyróżnić się na tle konkurencji i wpłynąć na podejmowane decyzje zakupowe. Dane z 2017 roku pokazują wartość rynku digital signage w Polsce na poziomie 260-280 mln zł. Wartości te rosną średnio o 7-8 proc. rocznie. 

Zapisz się do Newslettera

Partnerzy